Ondersteuning & activiteiten die Secret Garden aanbiedt:

–   Thema-avonden, bijeenkomsten en debatten:

Als je ontdekt dat je gevoelens hebt voor iemand van hetzelfde geslacht, dan kan dat je leven veranderen. Mooie gevoelens…, maar ook spannend!, want homoseksualiteit binnen de moslimcultuur is nog steeds een groot taboe! En dit geldt in meer of mindere mate ook voor personen met een andere etnische achtergrond. En als je familie erachter komt, dan kun je op straat worden gezet en misschien loop je meer risico’s. Als je hierover met iemand wilt praten of onderdak nodig hebt kun je gerust contact met ons opnemen.
Over hoe je meer vorm kunt geven aan je leven als LHBT’er en hier beter mee leert omgaan, organiseert Secret Garden elke maand een belangrijke thema-avond. Er zijn bij alle avonden een of meer gastsprekers aanwezig die samen met de bezoekers over een bepaald onderwerp discussiëren.

940_Debate_UGOM-14-(2)

Verder bieden wij:

–   Cursus Nederlands & Huiswerkbegeleiding
–   Cursus IT & ICT ( computer / Windows / Internet / hard- en software ect.
–   Cursussen voor creatieve mensen om hun talenten te ontwikkelen
–   Het organiseren van HIV / AIDS en SOA voorlichting, het uitdelen van condooms en het organiseren van themabijeenkomsten over veilig vrijen etc.

Stichting Secret Garden organiseert ook gezellige ontmoetingsavonden in een multiculturele sfeer. Op deze avonden word een groot diversiteit aan muziek gedraaid uit verschillende islamitische landen in combinatie met wereldmuziek.

Tijdens deze ontmoetingsavonden wordt speciale aandacht besteed aan andere lopende activiteiten die de werkgroep door de week organiseert (informatie over wekelijks spreekuur, over de thema- avonden, over AIDS / SOA’s etc.).

De ontmoetingsavonden “The Secret Garden Club” bieden daarnaast ook een uitstekende mogelijkheid voor het uitdelen van folders, gratis condooms en het geven van safe sex voorlichting. Bijvoorbeeld in de vorm van een optreden.
Onze ontmoetingsavonden zijn toegankelijk voor iedereen, familieleden, vrienden etc. – ongeacht de leeftijd, nationaliteit, etnische achtergrond, geaardheid, geslacht of godsdienst.

–   U woont in Amsterdam of ergens anders en u weet niets over de homo scene?
–   U wilt lotgenoten ontmoeten; moslim of met een ander etnisch-culturele achtergrond?
–   U zoekt informatie rondom homoseksualiteit binnen migrantenkringen en in het bijzonder binnen de moslimgemeenschap?
–   U zoekt sociale hulp, of u heeft een andere vraag? Neem dan contact met ons op! Er is altijd iemand die graag uw vragen wilt beantwoorden. (zie contact)

940-dialog_IMG_2395