Secret Garden is een Stichting van homo-/bi-seksuelen/lesbische/transgender moslims en sympathisanten, gevestigd in Amsterdam

Secret Garden is als Werkgroep opgericht in december 1994, met de bedoeling om moslimjongeren met homo/biseksuele gevoelens en transgenders te bereiken, met elkaar in contact te brengen en op te komen voor hun belangen. Hiertoe organiseerde Werkgroep Secret Garden zeven jaar lang verschillende activiteiten in het COC-gebouw in Amsterdam-Centrum. In december 2008 hebben we een stichting opgericht om zelfstandig aan slag te gaan.

De Stichting Secret Garden heeft tot doel: het bespreekbaar maken van homo-, biseksualiteit en geslachtswijziging/transgender zijn, zulks binnen de maatschappij in het algemeen en binnen de moslimgemeenschap in het bijzonder.

Secret Garden richt zich in haar activiteiten op moslims met homo/biseksuele/lesbische contacten en/of een transgender/transseksuele achtergrond. De Stichting richt zich daarnaast op moslims in het algemeen.

Voorlichting bieden aan onze doelgroep over verschillende onderwerpen en activiteiten, die hen in hun leven als homoseksueel / transgender ten goede komen.

Fungeren als belangengroep voor moslims homo/bi en transgenders, naar andere organisaties en groeperingen.

Cursussen opzetten om moslims homo/bi en transgenders zowel educatief als creatief bezig te laten zijn met hun eigen leefwereld en belevingswereld. Bevorderen van de zelfacceptatie van moslims homo/bi en transgenders.

De integratie bevorderen van moslims homo/bi en transgenders in de multiculturele Nederlandse samenleving.

Samenwerken met autochtone en allochtone belangengroepen of zelforganisaties in Nederland en samenwerken met internationale groepen, die de belangen van onze doelgroep behartigen of bevorderen.

De stichting Secret Garden organiseert ongeveer vier belangrijke thema avonden per jaar. Er zullen bij alle avonden een of meer gastsprekers aanwezig zijn die samen met de bezoekers over een bepaald onderwerp zullen discussieren.

U woont in Amsterdam of ergens anders en u weet niets over de homo scene, u wilt mensen ontmoeten, u zoekt voor informatie rondom homoseksualiteit binnen moslimse gemeenschap, sociale hulp, asiel aanvragen of u heeft een andere vragen, neem dan contact met ons op. Er is altijd iemand die graag uw vragen wil beantwoorden. (zie contact)

. Cursussen Nederlands aanbieden
. Huiswerkbegeleiding - Nederlands etc.
. Cursussen IT & ICT ( computer / algemeen kennis / Windows / Internet / hard- en software / netwerk)
. Cursussen voor creatieve mensen om hun talenten te ontwikkelen.

Deze activiteit bestaat uit het organiseren van HIV/AIDS en SOA voorlichting, het uitdelen van condooms en organiseren van themabijeenkomsten over veilig vrijen etc.

Als u ontdekt dat u gevoelens heeft voor iemand van hetzelfde geslacht, dan kan dat u leven veranderen. Mooie gevoelens, maar ook spannende, want homoseksualiteit en moslims culture is nog steeds een groot taboe en als uw familie er achter komt, dan wordt u op straat gezet en misschien loopt u meer risico's. Als u hierover met iemand wilt praten of een onderdak nodig heeft, dan kunt u gerust contact met ons opnemen. (zie contact)

Stichting Secret Garden organiseert ook ontmoetingsavonden in multiculturele sfeer. Op deze avonden worden verschillende soorten muziek gedraaid uit verschillende islamitische landen in combinatie met wereldmuziek .
Tijdens deze ontmoetingsavonden wordt speciale aandacht besteed aan de andere lopende activiteiten die de werkgroep door de week organiseert (informatie over wekelijks spreekuur, over de thema avonden, over AIDS/SOA's en zo meer).
De ontmoetingsavonden bieden daarnaast en uitstekende mogelijkheid voor het geregeld uitdelen van folders. Gratis condooms en safe seks voorlichting, bijvoorbeeld in de vorm van een optreden.
Deze ontmoetingsavonden zijn toegankelijk voor iedereen, vrouwen, mannen, transgenders, hun familieleden en vrienden.