Steun voor LHBT nieuwkomers met de eerlijke olijfolie van Olijfhelden

In februari steunt Olijfhelden met € 5 per olijfolie de stichting Secret Garden, zodat zij LHBT nieuwkomers in Nederland kunnen helpen met een veilige opvang en begeleiding.

Op Lesbos wachten 19.000 mensen op een veilige toekomst. Ze zijn als bootvluchteling aangekomen en verblijven nu in tijdelijke opvangkampen met tenten, 1 wc op 70 mensen en rijen voor het avondeten.

De boeren van Lesbos proberen zoveel mogelijk mensen te helpen; ze staan ’s nachts langs de kust om bootvluchtelingen op te vangen en delen eten uit. Tegelijk neemt het toerisme op het eiland af en neemt de werkloosheid toe. Het grote hart van de lokale bevolking wordt nu zelf getroffen.

Olijfhelden is een social startup uit 2019: ontstaan om de boeren én bootvluchtelingen op Lesbos te helpen. Wij werken daarom rechtstreeks samen met de boerencoöperatie Modousa om hun biologische extra vierge olijfolie in Nederland te verkopen. Daardoor kunnen we de boeren een steuntje in de rug geven. Dat helpt het draagvlak voor een veilige opvang van de 19.000 mensen op de vlucht.

Eenmaal veilig, is er nog een lastig en lang traject naar een stabiele nieuwe toekomst. Olijfhelden helpt deze nieuwkomers graag hierbij. Daarom steunt Olijfhelden de stichting Secret Garden de hele maand februari met € 5 per verkochte fles olijfolie.

Wil je ook helpen? Koop dan de olijfolie van Olijfhelden voor jezelf, je vrienden of je Valentijn en help Secret Garden helpen.

www.olijfhelden.nl